Granola õunapüreega


Ma ei saa aru, miks ma enne pole ise müslit teinud. Alati on mulle midagi mitte meeldinud poe müsli juures, kas liiga magus või kibe järelmaitse või siis nt. soovimatud lisandid nagu rosinad:) Ise tehtud granola on ka sellepärast parem, et saad kontrollida palju suhkrut/mett paned ja palju rasvaianet kasutad või kas üldse.Ja muidugi tuleb see ka palju odavam ja mis kõige tähtsam MAITSVAM!  Siin retseptid on enamus õlist asendatud õunapüreega. Retsept on võetud Nigella Lawsoni raamatust Feast, mugandustega. Sellest tuleb umbes 1 kg müslt.

Vaja läheb:
450 g kaerahelbeid
150 g päevalilleseemneid
150 g seesamiseemneid
200 g mandleid(kergelt hakitud)
100 g kookoshelbeid
180 g magustamata õunapüreed(sobib ka mingi teise puuviljapüree või näiteks kõrvitsapüree)
2 tl kaneeli
1 tl kuivatatud ingverit
100 g rafineerimata roosuhkrut
100 g kuldset suhkrusiirupit
80 g  vedelat mett
1 tl soola
2 spl õli

300 g kuivatatud puuvilju( mina panin jõhvikaid, goji marju,  aprikoose ja  kirsse)

Tee nii:
Sega kõik seemned, pähklid, kaerahelbed, suhkur ja maitseained suures kausis( kuivatatud puuviljad lisa alles peale ahjust välja võtmist). Sega kokku õunapüree( selleks keetsin ma 250 g õunu natukese veega ja püreestasin ära), siirup, mesi ja õli. Lisa seemne-kaerahelbe segule ja sega korralikult läbi. Pane Suurele ahjuplaadile ja küpseta 170 kraadises ahjus 40-50 min, iga 10 min tagant segades, kuni müsli on kuldne. Jahuta ja sega juurde puuviljad. Säilita õhukindlalt. Naudi jogurti või piimaga:)

Labels: , ,